160 week 31 2014

Hallo allemaal hier zijn we weer na een weekje zonder blog door omstandigheden helaas geen geschreven daar er weinig te melden was.
En aangezien het toch vakantie tijd is zullen vele van jullie het waarschijnlijk ook niet echt gemist hebben. Alhoewel de bezoekersaantallen anders doen vermoeden. Er was op modelbouw gebied weinig vooruitgang te showen. Ik had wel een blogje kunnen maken met wat er aan interessante voorbeelden voor de lens waren voorbij gekomen. Maar daar hebben we andere fora voor alhoewel het nieuws wat ik daar liet zien door de beheerder weer verwijderd is omdat familie van de eigenaar het er niet mee eens was dat ik heb geplaatst had en dat terwijl de eigenaar en z’n vrouw er nota bene bij waren toen ik hem op de foto heb gezet. En beide hun mond er niet over hebben open gedaan dat ik het nog niet mocht plaatsen dus die laat ik hier nog een keer hier zien.

Ondanks dat het wat warm weer was heb ik toch regelmatig kunnen bouwen. Ik heb nog het een en ander gedaan aan de bouw van de drie Broshuis LZV 2CONnect container chassis. Al doende krijg ik er toch wel wat handigheid in om ze te bouwen. Maar ik blijf er bij dat dit geen bouwpakketten zijn voor beginnende bouwers. Er komt wel degelijke de nodige ervaring bij kijken om het tot een fatsoenlijk geheel te maken. En zelfs ik heb nog wel dingen die eigenlijk wel beter hadden gekund. Maar als je alles van te voren weet dan wordt het makkelijker. Ik denk dat ik hierna eigenlijk nog een vierde exemplaar zou moeten bouwen. Dit om de opgedane kennis met de huidige drie in die versie te gebruiken. Maar dan heb ik het hoofdzakelijk over weggelaten detaillering door PaulD.

Bijgaand wat foto’s van de tweede versie achter de Scania met de 2AKCC waar de koppelschotel nog op zijn plaats gelijmd moet worden om de 3AKCC aan te kunnen koppelen. En nog een foto van de drie dolly-chassis in de verschillende bouwfases.

Tot zover maar weer dit blogje.

160-1 Scania met 3AKCC

160-2 Scania met 2AKCC + 3AKCC

160-3 de 3 Dolly-chassis

160-4 Streamspace 2.5  1939 Verkeersschool Blom

160-5 FH4 van Oers Jeffrey Beekers

160-6 FH4 van Oers Jeffrey Beekers

Over orcecis

Ooit begonnen met modelbouw in mijn tienerjaren met een enkele Wiking en Kibri daarna verschillende schalen van 1 op 24 en 1 op 50 totdat Herpa met 1 op 87 is begonnen. Daarna nog wel eens sporadisch uitstapjes gedaan naar andere grotere schalen maar concentratie ligt toch bij 1 op 87 naast wat Italiaans georienteerde modellen in 1 op 43 voornamelijk. Spuiten en maken van modellen voor derden begonnen toen Herpa de BMW 750iL in model heeft gemaakt. Nu hoofdzakelijk naar wat ik zelf mooi en leuk vind om te doen met sporadisch een opdracht nog. In 2005 begonnen om mijn eerste blog te schrijven om mijn bouwkunsten die ik altijd tijdens diverse tentoonstellingen in Europa liet zien wat meer toegankelijk te maken.
Dit bericht werd geplaatst in 1 op 87, 1 op 87, containers, foto's, Hobby, Modelbouw, opmerkingen, Trucks, verbouwingen, Voorbeeld en getagged met , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Plaats een reactie