159 week 29 2014

Hallo allemaal hier zijn we weer een dagje later als gebruikelijk vanwege het warme weer van afgelopen dagen. Temperaturen die oplopen tot boven de dertig graden zijn niet echt geschikt om volop te gaan zitten modelbouwen. Zelfs om onderdelen of modellen te spuiten is het veel te warm. Op zolder waar ik over het algemeen modelbouw pleeg te doen steeg ook de temperatuur tot een onaangename dertig graden.

En dat terwijl ik twee vrije dagen had ingepland om wat uit te rusten en te modelbouwen. Van het eerste is heel veel terecht gekomen. Want tegen deze extreme warmte is mijn lichaam niet bestand. En hadden we een soort knipperlicht migraine van de drukkende warmte. Wel heb ik op beide dagen een fiets foto rondje gedaan waarbij eigenlijk op de zaterdag ronde meer te zien was als op de vrijdag afgelegde ronde. Terwijl op vrijdag de meeste bedrijven toch open waren. Het lag eigenlijk in de bedoeling om weer eens een beetje voort te doen aan de 2CONnect container oplegger bouwpakketten. Kennelijk dacht een van de aankomende eigenaren daar ook zo over want die had het onderwerp ook al een tijdje niet in mijn blog voorbij zien komen. Met zijn vraag via de mail hoe het er mee stond.

Er moest van de eerste gebouwde versie nog steeds het dolly gedeelte in Maersk blauw gespoten worden. Maar dat wilde ik pas doen als ik meer delen te spuiten had. Vandaar dat we het projectje maar weer eens een keer opgepakt hebben. Nu wil het toeval dat er op het industrieterrein een 2CONnect geparkeerd stond. Weliswaar wel niet als LZV combi maar een standaard 2AKCC met een 3AKCC. Ik heb van de gelegenheid dan ook maar gebruik gemaakt om hier even een paar foto’s van te nemen. Want hoe vaak je zo’n oplegger ook ziet er zijn er volgens mij geen twee hetzelfde. Ander opmerkelijk detail wat in model niet te verwezenlijken is het verschil in bandenmaat. De banden op het 2AKCC deel waren 10% lager als die van het achterste 3AKCC gedeelte. Ik heb een paar van de details over genomen en in het tweede exemplaar verwerkt. De opbergkist en bedienings- en aansluitkast voor de lucht en elektra zijn iets anders van vorm nu als bij het bouwpakket zijn geleverd . Ook de achterzijde heb ik licht gewijzigd. En voor nummer drie zal het waarschijnlijk weer anders worden. Ik heb gezien dat op een paar originele Broshuis foto’s deze onderdelen weer anders zijn. Het blijft natuurlijk gewoon doorontwikkeld worden en als de klant bv. grotere opbergkisten wenst kan dat zolang het binnen het concept past.

Ook nog de foto’s van de Volvo FH4 Van der Lee met de aangepaste spatborden en velgen op de oplegger . En de voorloopas trekker van Vof de Kist die voorlopig even een koeloplegger van Twan Heetkamp Trailer verhuur op de koppelschotel heeft hangen.

Zo dit was het weer voor afgelopen week. Tot het volgende blog maar weer!!!

159-1 3AKCC _2

159-2 3AKCC_2-2

159-3 3AKCC_2-3

159-4 FH4 VanderLee

159-5 FH4 VanderLee

159-6 FH4 Vof de Kist Goes

159-7 FH4 Vof de Kist Goes

159-8 2CONnect OL-66-TR DL groep

Over orcecis

Ooit begonnen met modelbouw in mijn tienerjaren met een enkele Wiking en Kibri daarna verschillende schalen van 1 op 24 en 1 op 50 totdat Herpa met 1 op 87 is begonnen. Daarna nog wel eens sporadisch uitstapjes gedaan naar andere grotere schalen maar concentratie ligt toch bij 1 op 87 naast wat Italiaans georienteerde modellen in 1 op 43 voornamelijk. Spuiten en maken van modellen voor derden begonnen toen Herpa de BMW 750iL in model heeft gemaakt. Nu hoofdzakelijk naar wat ik zelf mooi en leuk vind om te doen met sporadisch een opdracht nog. In 2005 begonnen om mijn eerste blog te schrijven om mijn bouwkunsten die ik altijd tijdens diverse tentoonstellingen in Europa liet zien wat meer toegankelijk te maken.
Dit bericht werd geplaatst in 1 op 87, 1 op 87, containers, foto's, Hobby, Modelbouw, spuitwerk, Trucks, verbouwingen, Voorbeeld en getagged met , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op 159 week 29 2014

  1. Ben zegt:

    Hoi Piet, begrijp het ongeduld wel van die mede verzamelaar, wil natuurlijk graag z.s.m. van zijn model genieten.
    En gezien de in het verleden behaalde model resultaten, niet verwonderlijk.
    Ben zelf ook pas s’avonds laat aan het hobbyen geweest. Maar dan nog is het (te) warm…
    Jammer dat Herpa of AWM nog steeds geen gelijkend model van zo’n LZV hebben uit gebracht, alleen de simpelste variant met duitse bedrijven nog wel alsof zij de LZV hebben uitgevonden…Trouwens, waar blijft het model van de nieuwste DAF trekker…zou er graag een zien in bijv. Kees in ’t Veen uitvoering…zal je niet verder storen…;-) veel plezier met bouwen…

    • orcecis zegt:

      Is geen ongeduld Ben. Piet wilde alleen weten hoe het er ondertussen mee stond. Dus heb gedaan wat ik al van plan was om er weer mee verder te gaan. De Nieuwe DAF staat bij Herpa gepland voor 2015 maar heel misschien al delen te zien op de komende IAA.

Plaats een reactie