173 week 50 2014

Hallo hier zijn we weer alweer een week voorbij gevlogen met een bijna stilstaande productie ondanks de vrije dag. Het is gebleven bij het bouwen van het DAF voorloopas chassis voor de trekker met Enzian blauwe cabine en oplegger. Het chassis is een samenvoeging van de voorzijde van het DAF chassis met de achterzijde van een MAN chassis. Het geluk deed een klein beetje meewerken vond in de voorraad van brandstoftanks nog een passende versie met dezelfde vorm. Deze past netjes tussen de spatborden en had alleen wat nieuwe ophang bevestigingen nodig geen idee waar ik deze van heb over gehouden maar dat is ook verder van ondergeschikt belang.

Tijdens de wekelijkse fietstocht langs en over het industrieterrein weer de nodige dingen gespot en ook digitaal vastgelegd. Zoals eerder geschreven ben ik nog van plan een nieuwe Volvo FH4 bakwagen te bouwen en had ik hier al een brandstoftank voor gemaakt. Laat ik nu tijdens mijn wekelijkse rondje een treffen bij de dealer en nog zonder opbouw dus eenvoudig te fotograferen en ook nog voorzien van twee grote brandstoftanks. Deze auto is bedoeld voor van Overveld transport in het naburige Etten-Leur waar deze waarschijnlijk ingezet zal worden op de lijndienst naar Spanje hun specialiteit.

Verder stond er een nieuwe FH4 voorloopas trekker met een voor mij vreemdsoortig kenteken wordt dit het nieuwe bedrijfswagen kenteken? Iemand een idee?

Bij de DAF dealer stond een LF met de merknaam Peecon op het front met een niet zo fraaie sticker kenbaar gemaakt. Het was waarschijnlijk te vroeg om een paar nette letters te frezen voor op het front. Terwijl ze daar zelf wel de machines voor hebben. Overigens komt ook deze firma uit Etten-Leur. Voor volgers van mijn blog de ooit geshowde Zilver grijs metallic Antos met laadkraan is om hun veelomvattende programma van landbouw aanhangers te vervoeren.

Bij de MB dealer gespot de smalle maar hoge Streamspace 2.3 van de firma Swagemakers nu voorzien van de belettering en misschien al terug voor de eerste servicebeurt. Maar na de opbouw en spuitwerk niet meer gespot door mij voor de aflevering. Een versie die niet zo’n heel veel voor komt. Ik zou zeggen handig voor het zicht naar achteren een smalle versie maar niet als daar dan weer zicht belemmerende fenders aan zitten. Ook om deze in model om te zetten is een best wel ingrijpende verbouwing heb ik mij zitten bedenken.

Nou voor zover weer het blog van deze week tot ziens en tot het volgende blog

173-1 DAF XF SSC Enzianblauw

173-2 FH4 GL bakwagen van Overveld

173-3 FH4 GL bakwagen van Overveld

173-4 FH4 540 XL  DM-952-D  6x2

173-5 LF 220 Euro6 Peecon

Peeters Etten-Leur

Peeters Etten-Leur

173-6 Streamspace 2.3H 32-BBF-5 R. Swagemakers

Over orcecis

Ooit begonnen met modelbouw in mijn tienerjaren met een enkele Wiking en Kibri daarna verschillende schalen van 1 op 24 en 1 op 50 totdat Herpa met 1 op 87 is begonnen. Daarna nog wel eens sporadisch uitstapjes gedaan naar andere grotere schalen maar concentratie ligt toch bij 1 op 87 naast wat Italiaans georienteerde modellen in 1 op 43 voornamelijk. Spuiten en maken van modellen voor derden begonnen toen Herpa de BMW 750iL in model heeft gemaakt. Nu hoofdzakelijk naar wat ik zelf mooi en leuk vind om te doen met sporadisch een opdracht nog. In 2005 begonnen om mijn eerste blog te schrijven om mijn bouwkunsten die ik altijd tijdens diverse tentoonstellingen in Europa liet zien wat meer toegankelijk te maken.
Dit bericht werd geplaatst in 1 op 87, 1 op 87, containers, foto's, Hobby, Modelbouw, opmerkingen, spuitwerk, Trucks, verbouwingen, Voorbeeld en getagged met , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op 173 week 50 2014

  1. Volgens wikipedia is dm een nieuw militair kenteken vanaf 2014

    Militaire voertuigen (KL, KN t/m KZ: Koninklijke Landmacht, KM: Koninklijke Marine, LM: Luchtmacht, KA, KP, KW: voertuig ondersteunende defensieonderdelen zoals vervoersdienst, KV: Koninklijke Marechaussee, MC: Korps Mobiele Colonnes[18]) Bij alle militaire kentekens wordt na sidecode 1 meteen sidecode 3 gebruikt in plaats van sidecode 2.

    Sinds 2014 worden ook militaire kentekens uit sidecode 7, 9 en 10 uitgegeven, waarvan de eerste twee letters DM zijn
    groet Lucas Ensing

    • orcecis zegt:

      Oke bedankt voor de info kan me niet herinneren dat ik deze combinatie eerder gezien heb . Kreeg met google ook geen resultaat bij het zoeken. En er stonden verder geen aanwijzingen op die bij mij een lampje deden branden dat het wel eens een militaire truck kon zijn. Ook qua kleur niet hoewel dat lichte grijs iets marine achtigs heeft.

  2. Marcel G. zegt:

    het betreft hier een FH04 waarvan de luchtmacht er na mijn informatie 2 heeft gekocht, samen met 2 nieuwe Broshuis trailers, was ook te zien op de opendag van 10 januari j.l. Bij Broshuis. Foto staat op hun Facebook pagina, staat een … Straaljager op. Moest zelf ook even 2 keer kijken naar dit nieuw type kenteken. en dat de kleur je niet bekent voorkomt, is wel te begrijpen want de luchtmacht heeft nu eenmaal niet zoveel vrachtauto’s.

    • orcecis zegt:

      Dat weet ik ondertussen en die foto’s heb ik ook gezien maar ik heb hem gefotografeerd bij Bluekens voordat hij afgeleverd was. De vraag was alleen maar om mijn vermoeden te bevestigen. En in mijn dagen waren bij alle legeronderdelen de auto’s groen.

Plaats een reactie