169 week 44 2014

Hallo allemaal, helaas een vervelende week achter de rug door een gecrashte laptop die ik alleen met systeemherstel weer aan de gang heb kunnen krijgen. En dan ben je dus alles wat je er op hebt staan kwijt geen afbeeldingen meer alle verslagen voorbereidingen voor dit blog en zo. Maar ja we hoeven in ieder geval geen nieuwe laptop aan te schaffen dat maakt het nog een klein beetje draagbaar. Wel heel de week bezig geweest om te zorgen dat we ook dit blog weer kunnen publiceren. Toch maar eens aan gaan denken om dit voortaan allemaal in een cloud op te slaan of zo. Of extern een blog te beginnen moet toch aangezien ik hier bijna aan de datalimiet zit. Dus mogelijk beginnen we een website bij de provider alhoewel ik denk dat het dan minder bezoekers zal trekken voordat het weer een beetje bekend is. De meeste van jullie hadden al gemerkt dat ik een beetje FaceBook moe ben. Heb er nog wel even aan gedacht om daar een pagina te beginnen vanwege het gemak maar ik weet nog niet wat er uit de hoge hoed zal komen als vervolg.

Dus van de week heel erg weinig aan de modelbouw gedaan op maandag na toen heb ik de dolly van de eerste Broshuis gespoten en een 2AKCC en 3 AKCC van combinatie nummer twee. Dus die eerste staat nu te wachten op de detailafwerking voor dat hij aan de rechtmatige eigenaar kan worden overgedragen om een plaatsje te krijgen op het haven diorama. Ondertussen doen we natuurlijk nog wel wat maar het gaat niet zo heel snel op het moment. Maar de dolly van nummer twee vordert ook gestaag zodat ik straks deze tegelijk met de andere 2AKCC kan spuiten.

Verder nog wat foto’s kunnen maken van de week voor dingen voor lopende projecten of die voor jullie blog volgers / lezers ook interessant kunnen zijn. De eerste die ik op mijn wekelijkse fietsrondje tegenkwam was een 2CONnect waarvan de voorste steunpoten een keer uitgeschoven stonden. Dus dat zien jullie hier ook volgens mij de eerste keer dat ik dat zie. De volgende stop bij Bluekens stonden twee nieuwe auto’s te pronken met onder andere een opmerkelijke as indeling. De eerste een FH4 met plat dak ( heeft dat een officiële naam?) en Ruizeveld asfaltkieper in de kleuren van Buuron. Daarnaast stond er nog een FM met een vlakke vloer en voorzien van een flinke kraan in voor mij nog onbekende kleuren. Volgende stop bij de DAF waar ik een nieuwe Super Space Cab voor L&T op de foto heb gezet al die witte trekkers voor Jan de Rijk vind ik minder interessant en staan altijd reuze beroerd om er een fatsoenlijke foto van te maken. Daarna door gefietst naar de Benz waar ik de Arocs van Beelen opnieuw op de foto heb vastgelegd want de andere zijn door de crash verdwenen. Ook gelijk de laatste twee van de zes Antossen met portaalarmsysteem op de foto gezet. Toen door naar de MAN om de Darvi auto’s opnieuw te kunnen fotograferen maar die stonden al niet meer op dezelfde manier opgesteld. Er stonden nu twee exemplaren al in de kleuren. Aan de andere kant onder het naambord stonden twee nieuwe exemplaren TGS M met haakarmsysteem voor de plaatselijke afval ophaalservice te wachten om opgehaald te worden.

Tijdens mijn werk nog gespot van de week een VW UP bij Scania Hazeldonk wat mij wel een leuk lijkt om tussen door een keertje te maken. Achter op het industrieterrein stond een deel van een afvalcombinatie door GS Meppel gebouwd waarbij twee aanhangers gekoppeld worden tot een grote met behulp van een dolly. Deze was een beetje zwaarder als de eerdere die ik gezien heb. Hier had het tweede deel een triple stel in plaats van de veel gebruikte twee. Iets wat mij ook nog wel een keer aardig lijkt om in model om te zetten.

Nou het is toch weer een aardig lang verhaal geworden ook al heb ik weinig gebouwd.

169-1 2CONnect  OL-66+68- TR DL Logistics

169-2 FH4 FR Kieper Buuron

169-3 FM E6 4 asser met kraan

169-4 XF 105 SSC 460 E6 93-BFG-5 L&T

169-5 Arocs M 3645 Beelen R18

169-6 TGS M E6 48-BFH-8 en 46-BFH-8 Saver

169-7 GS Meppel duo 67-WH-JB Walet

169-8 UP 9-TTV-40 Hazeldonk

Over orcecis

Ooit begonnen met modelbouw in mijn tienerjaren met een enkele Wiking en Kibri daarna verschillende schalen van 1 op 24 en 1 op 50 totdat Herpa met 1 op 87 is begonnen. Daarna nog wel eens sporadisch uitstapjes gedaan naar andere grotere schalen maar concentratie ligt toch bij 1 op 87 naast wat Italiaans georienteerde modellen in 1 op 43 voornamelijk. Spuiten en maken van modellen voor derden begonnen toen Herpa de BMW 750iL in model heeft gemaakt. Nu hoofdzakelijk naar wat ik zelf mooi en leuk vind om te doen met sporadisch een opdracht nog. In 2005 begonnen om mijn eerste blog te schrijven om mijn bouwkunsten die ik altijd tijdens diverse tentoonstellingen in Europa liet zien wat meer toegankelijk te maken.
Dit bericht werd geplaatst in 1 op 87, 1 op 87, bestelwagens, containers, foto's, Hobby, Modelbouw, opmerkingen, spuitwerk, Trucks, verbouwingen, Voorbeeld en getagged met , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Plaats een reactie